Monday, January 4, 2010

Kad Hijau Hilang

Jika Kad Hijau CIDB hilang, lakukan langkah berikut:
  • Buat lapuran polis. Mesti nyatakan dalam lapuran yang kad hijau hilang.
  • Bawa lapuran polis ke pejabat CIDB untuk mendapatkan gantian kad hijau yang baru.
  • Bawa juga sekeping gambar dan salinan IC.
  • No pendaftaran kad hijau tidak diperlukan kerana pencarian maklumat dalam database CIDB akan dibuat menggunakan no IC.
  • Bayaran RM 20.00 akan dikenakan.
  • Kebiasaannya kad akan diperolehi pada masa yang sama.
Sekian semoga membantu
Safety Trainer

12 comments:

  1. saya telah membuat laporan polis..tetapi saya terlupa hendak mnyatakan kad CIDB saya hilang..apakah yang perlu saya buat ?

    ReplyDelete
  2. Tq..pejabat cidb johor baharu.aku sdh dapat cidb yg baru..tqvm..

    ReplyDelete
  3. Naik tnya ne sma x jika kad oil&gas hilang

    ReplyDelete
  4. Skrg kena online je ke kalau hilang ?

    ReplyDelete
  5. Laporan polis ta buat.just bawa gambar Ngan salinan ic.bole ta gitu?

    ReplyDelete
  6. sorry nk tnya..klo kad cidb rosak then nk ganti yang baru mcm mana proses die...adakah terus pergi ke branch cidb bw kad yg rosak tu??

    Mohon bantuan...

    ReplyDelete
  7. Macam mana kalau nak renew cidb kad tamat tempoh yang telah hilang

    ReplyDelete
  8. Kad cidb tamat tempoh 2010 sekarang 2019. Boleh renew lagi tak, ke kene ambil kursus semula.

    ReplyDelete
  9. Sya punya kad CIDB sudah lama hilang boleh buat blik ke..

    ReplyDelete